Lekcja  2 : KODOWANIE MUSIC z KORBO - Zabawy rytmem, nauka kodowania – ćwierćnuta.

Klasa IIa zajęcia przeprowadzone dn. 28.10.2022r. w ramach zajęć koła przedmiotowego.

Uczniowie po zapoznaniu się z zestawem KORBO- MUSIC mieli możliwość próby kodowania rytmów oraz wykorzystania utworzonego kodu w zabawie muzycznej. Celem zajęć było zrozumienie czasu trwania wartości ćwierćnuty. Rytm, dźwięk i melodia zawarte w łatwych zakodowanych schematach pobudziły uczniów do aktywnej logicznej zabawy, wystukiwania,klaskania ,tupania, czyli wspólnego tworzenia i muzykowania. Chętnie układali  
i wygrywali   sekwencjie rytmiczne z wykorzystaniem klocków   i próbowali wygrywać   krótkie melodie za pomocą muzycznych rurek. Zabawy wyzwoliły wiele emocji. Dzieci wykazały się dużym  zaangażowaniemi skupieniem uwagi.  Zajęcia dały dzieciom  wiele radości oraz satysfakcję  z  zaplanowanych rezultatów

 

P1250849

Zajęcia na świetlicy, zabawa i majsterkowanie z klockami Korbo.

thumbnail IMG 2969

Uczniowie klasy IIb na zajęciach kółka przedmiotowego budowali wg. instrukcji ciekawe konstrukcje z klocków KORBO. Największą radością dzieci było, kiedy powstałe konstrukcje mogły przy pomocy zamontowanych korb wprawić w ruch. Podczas zajęć dzieci pracowały zgodnie w dwóch grupach, wymieniając się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami. 

IMG 20220928 124709

W ramach zajęć z projektu Laboratoria Przyszłości grupa uczniów kl. II b wcieliła się w rolę konstruktorów. Z wielkim zaangażowaniem budowali konstrukcje według otrzymanych instrukcji. Podczas zajęć uczniowie świetnie się bawili. Zajęcia z klockami rozwijają umiejętności czytania schematów i instrukcji, umiejętność logicznego myślenia oraz chęć do działania.